Darmowa dostawa od 300 zł  |  30 dni na zwrot  |  Szybkie płatności  |  Dostawa: GLS / InPost  |  tel. 600 600 317        

OŚWIADCZENIE

Iwonicz Zdrój, 25.01.2021


PISZU Katarzyna Mitas - Maylily
Al. Słoneczna 7
38-440 Iwonicz Zdrój

  

Oświadczenie 

Kochani,


     Jakiś czas temu, nasi wspaniali Klienci zwrócili się do nas z informacją, z której wynikało, że firma SMYK S.A. wprowadziła do powszechnej sprzedaży kocyk, który w ocenie naszych Klientów miał taki sam wzór, rozmiar i kształt, jak nasz autorski produkt – Kocyk bambusowy Light ze wzorem Fiszki.  


     Kocyk firmy SMYK S.A. sprzedawany był zarówno w sklepach stacjonarnych firmy w całej Polsce, jak i w sklepie internetowym firmy, a także za granicą w kilku krajach – w sklepach firmy oraz w innych sklepach. Klienci zwracali nam uwagę, że produkt SMYK S.A. wyprodukowany został w Chinach, z użyciem innych jakościowo materiałów. 


     Dziękujemy Wam za te zgłoszenia i chcielibyśmy Wam przedstawić kroki, jakie podjęliśmy po otrzymaniu od Was tych informacji. 

     Marka Maylily istnieje na rynku od 2012 roku i konsekwentnie rozwijamy ją w wielu aspektach. Przede wszystkim pod kątem jakości i designu oferowanych produktów. Świadczy o tym chociażby fakt, że zaczynaliśmy działalność mając w ofercie tylko jeden produkt, a obecnie oferujemy ich aż 150 – a każdy w różnych wzorach i wersjach kolorystycznych. Jest to ewidentny wynik naszej i całego naszego zespołu, ciężkiej i kreatywnej pracy.


     Niezwykle istotne dla nas jest bezpieczeństwo naszych produktów, szczególnie dlatego, że dedykujemy je dzieciom. Dbamy o niezmienną najwyższą jakość surowców i wytwarzania – na każdym etapie produkcji. Nasze wysiłki owocują praktycznie zerową ilością reklamacji i bardzo dobrymi opiniami Klientów. Wszystkie nasze produkty powstają w Polsce, pod naszym okiem, także zdecydowana większość materiałów i surowców jest polskiej produkcji – to dla nas gwarancja stałości i utrzymania wysokiej jakości, a także poszanowania i odpowiedniego wynagrodzenia pracy ludzkich rąk. 


     Od początku istnienia firmy współpracujemy ze stałym gronem grafików, którzy tworzą dla nas autorskie wzory, oparte na naszych pomysłach. Wzór o którym mowa na początku, posiada wyraziste cechy, tożsame z naszą estetyką, cenioną w Polsce i na rynkach zagranicznych. Musimy tutaj zaznaczyć, że stworzenie kolekcji, która będzie cieszyła się popularnością przez długi czas w różnych obszarach kulturowych (nasze produkty sprzedajemy bowiem również poza Polską), jest rzeczą niezwykle trudną i wymaga wyczucia oraz doświadczenia.


     Jednym z niezmiennych elementów naszej filozofii jest tworzenie wzorów na lata, bliska jest nam idea slow fashion, która nie opiera się na sztucznym kreowaniu popytu przez krótkie i limitowane kolekcje. 


     Biorąc pod uwagę powyższe, tym mocniej uderzyła w nas informacja o tym,  że firma SMYK S.A. wprowadziła na rynek produkt łudząco podobny do naszego, również w zakresie wzoru.  


     Po otrzymaniu informacji od Klientów, zbadaliśmy sprawę i – po dokonaniu analizy faktów i dostępnych dróg prawnych, która potwierdziła, że jest wielce prawdopodobne, że doszło do naruszenia praw Maylily - niezwłocznie zwróciliśmy się do firmy SMYK S.A. z wnioskiem o m.in.  zaprzestanie sprzedaży produktu opatrzonych spornym wzorem. 


     Niestety pomimo otrzymanej od prawników firmy SMYK S.A. deklaracji, że produkt zostanie wycofany ze sprzedaży, można go było nadal zakupić. Jednocześnie, firma SMYK S.A. nie przychyliła się do naszej propozycji rozmowy – tym samym nie mając innego wyjścia, podjęliśmy decyzję o skierowaniu naszych kroków na drogę sądową. 


     Jest to dla nas sytuacja trudna i nowa, nie sądziliśmy, że kiedykolwiek coś takiego nas spotka, tym bardziej gdy drugą stroną jest powszechnie znany, ogromny podmiot o ugruntowanej pozycji. 


     Dlatego też, przed złożeniem formalnego pozwu w tej sprawie, zdecydowaliśmy się na złożenie tzw. wniosku o zabezpieczenie, którego podstawowym celem było uzyskanie orzeczenia, w którym sąd nakazałby wstrzymanie przez SMYK S.A. oferowania przedmiotowych produktów do czasu zakończenia sporu. 


     Cieszymy się, że Sąd w pierwszej instancji, po zapoznaniu się z zaprezentowanym przez nas opisem sprawy, przyznał nam rację, zakazując, do czasu prawomocnego zakończenia sprawy, dystrybucji spornego kocyka. Wydane orzeczenie daje nam ogromną nadzieję na uzyskanie sprawiedliwości i zaprzestanie, co najmniej wzbudzających wątpliwości, praktyk ze strony firmy SMYK S.A.. Zależy nam, aby takie sytuacje się nie powtórzyły, więc w dalszej części sprawy będziemy m.in. dążyć do zasądzenia opublikowania oświadczenia przez firmę SMYK S.A.


     Postanowienie w sprawie o zabezpieczenie nie jest prawomocne, a firma SMYK S.A. może teraz przedstawić Sądowi własne stanowisko, a Sąd rozpatrzy je szczegółowo. Mamy nadzieję, że i w tym przypadku Sąd przyzna nam rację. Jednocześnie, Maylily obecnie podejmuje kolejne kroki w celu dochodzenia swoich praw przed sądem, składając już właściwy pozew. Jesteśmy teraz przygotowani na walkę z działaniami, których nie akceptujemy.


     Jest nam ogromnie przykro z powodu zaistniałej sytuacji, w naszej pracy od zawsze przyświecają nam wartości: uczciwości, odpowiedzialności, szacunku do innych przedsiębiorstw i do Klientów. Jako rodzinna firma jesteśmy dumni z tego, że nasze produkty podobają się zarówno w Polsce, jak i w różnych krajach na świecie. Zawsze z dumą naszywamy metkę „wyprodukowane w Polsce” i naszą misją jest promowanie Polski w kontekście produktów wysokiej jakości. 


     Mamy nadzieję, że nasza sytuacja nakreśli jasno wszystkim, że siła tkwi w odwadze. Oświadczenie to przygotowaliśmy nie tylko ze względu na czysto informacyjną powinność w stosunku do naszych Klientów (szczególnie, że informacje o całej sytuacji otrzymaliśmy od Was) i na ochronę naszego dobrego wizerunku, ale chcielibyśmy także wesprzeć wiele innych mniejszych marek, które borykają się lub będą się borykać z podobnymi problemami. Małe firmy są tak samo ważne i mają te same prawa, co wielkie rynkowe podmioty. 


     Liczymy z całego serca na pozytywne zakończenie tej sprawy, będziemy Was informować o jej toku. 




Katarzyna Mitas

Właścicielka Maylily